Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Les en Fou Mahdad - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Les en Fou Mahdad - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Les en Fou

16 Januari 2015 | Thailand, Koh Tao

Donderdag 8 januari kwamen we na een relaxte bootreis aan op Koh Tao. Tijdens deze bootreis hebben we al door verschillende proppers van duikscholen informatie gekregen. Big blue sprak ons het meest aan. Ze boden een gratis taxirit naar hun duikschool, waar wij (als Hollanders) natuurlijk gebruik van moesten maken. De accommodatie wat zij nog over hadden sprak ons niet aan en daarom gingen we opzoek naar een eigen accommodatie.
Uiteindelijk iets gevonden wat iets boven ons budget zat maar wel een erg mooie en fijne bungalow. Een klein weetje.. Fou heeft hier 2 jaar geleden precies in dezelfde bungalow gezeten. Na onze spullen te hebben gedropt, hebben we heerlijk aan het strand gegeten.

De volgende dag waren we van plan om te gaan rond "shoppen" voor duikscholen en op zoek te gaan naar een accommodatie wat meer in ons budget ligt.
Gelukkig hadden we beide snel gevonden. O'chai heeft schone en redelijk grote bungalows voor nog geen 600 baht (omgerekend zo'n 12 euro per nacht), daarnaast werkt deze samen met de duikschool waar wij ook een goed gevoel bij hadden.

Zaterdag hadden we 2 uur duiktheorie. Voor de rest hebben we lekker op het strand gelegen en niks gedaan.

Zondag gingen we dan eindelijk beginnen met duiken! Als eerst in wat ondiep water in de zee. Fou had het al erg snel onder de knie. Les had wat meer moeite, maar alsnog ging het beter dan verwacht. Na deze les kregen we weer theorie. Op een gegeven moment merkte Les dat haar oren pijn begonnen te doen. In eerste instantie dachten we dat er gewoon nog wat water in zat. Ook kon ze niet goed horen en hoorde ze haarzelf dubbel. Na de les gaven we dit aan bij onze duikinstructeur die aangaf dat we beter naar de dokter kunnen gaan.
De dokter was niet mild.. Oren verstopt, neusholtes ook. Dit komt blijkbaar omdat Les haar verkoudheid nog niet helemaal weg was. Naast oordruppels en tabletten tegen de verkoudheid, was niet zwemmen en vooral niet duiken ook het advies. Wat een pech! Maar nu wisten we wel waarom het ademen bij Les moeilijker ging tijdens het duiken. Misschien toch nog ergens anders kijken om haar duikbevret te halen.

Fou: De tweede dag moest ik vroeg m'n nest uit om nog wat oefeningen te doen in het zwembad voordat ik aan het echte werk mocht beginnen.
Het had de hele nacht geregend en s'ochtends ging het lekker gewoon door. 2 wetsuits aangetrokken tegen de kou en gaan!
Ik had de oefeningen snel onder de knie waardoor ik dezelfde dag mijn examen (thuis) mocht maken. En met wat hulp van wikipedia 94% had gescoord ;).

De 2 dagen daarna heb ik 4 duiken moeten doen op een gammel en instabiele boot met een stevige stroming (waar Les haar maag heel erg blij mee was), en de laatste 2 duiken tot 18 meter diepte om 6 uur in de ochtend! Niet erg relaxed maar alsnog met vlag en wimpel geslaagd voor mijn Padi!

Nadat Fou zijn Padi heeft behaald gingen we naar Koh Nang Nyuan, een mooi eiland 10 minuten met de boot vanaf Koh Tao. De heenreis was gratis douchen. Kletsnat waren wij. Maar wat een adembenemend eiland! Parelwitte stranden en een viewpoint... Niet te geloven! (Zie foto's)
Na een paar uur hier gerelaxt te hebben, hebben we de taxi-boot weer teruggepakt naar Koh Tao. Wat een rit was dit! Golven van wel 2 tot 3 meter hoog. De bemanning vond het geweldig! Zo lang zij er de lol van kunnen inzien, wisten wij dat we niet bang hoefden te zijn..

Donderdagochtend zijn wij met de boot vertrokken naar Krabi. Na een bustocht van ongeveer 4 uur kwamen we aan. In onze volgende verslag meer over Krabi :-)

Liefs uit het zonnige Thailand,
Fou&Les

• 16 Januari 2015 - 17:39

JaysLexEer:

Och gossie les das wel vervelend alles verstopt.. je kunt vast 1 deze maanden nog wel je duik brufet halen!! Wat zag ik een mooi plaatje voorbij komen op fb laatst.. wauwie!!! Geniet nog lekker!! And be safe!! Xxxxxxx

• 16 Januari 2015 - 20:33

OT:

Goed hoor Fou. Les, beterschap. Hoop dat je alsnog jouw brevet kan halen.