Eerste week is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Les en Fou Mahdad - WaarBenJij.nu Eerste week is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Les en Fou Mahdad - WaarBenJij.nu

Eerste week is voorbij gevlogen

Blijf op de hoogte en volg Les en Fou

07 Januari 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zaterdag 3 januari waren wij van plan om de trein van 08.00 uur te pakken van Bangkok naar Chumphon, om van daaruit de boot te pakken naar Koh Phangan.
Wij waren ruim op tijd op het station van Bangkok. Echter kregen wij helaas te horen dat de trein vol zat en we de volgende moesten nemen om 22.50 uur. Balen.... In de buurt maar even gekeken of er nog een goedkope hotel zat waar wij die dag konden verblijven. En hoe we die hebben gevonden! Een kamer ala locked up abroad. Maar het was vlakbij het station en vooral heel goedkoop. Om 22.50 uur namen we vervolgens de nachttrein. Wij wisten van tevoren dat ze niet al te zuinig zijn met airconditioning in Thailand, maar wat we hier meemaakten... Nederland is daar op dit moment niks bij! Expeditie poolcirkel!!

Na een koude rit van 7 uur kwamen wij aan op Chumphon waar alles verrassend goed geregeld was. Een bus bracht ons naar de pier waar wij de boot pakten naar het hedonistische party eiland Koh Phangan.
De boottrip was niet heel erg fijn doordat de zee aardig wild was, maar na anderhalf uur bereikten wij weer vaste land.
Met 0 uur slaap achter de rug en de Fullmoon party dezelfde avond in de planning moesten wij zo snel mogelijk een paar uur slaap pakken om de avond door te halen.
Wij hadden gelukkig de avond voor aankomst geboekt bij Cosy bungalows. Simpel maar goed te doen.

Na de hele dag rustig aan te hebben gedaan was het tijd om ons klaar te maken en richting Haad rin te vertrekken voor het grootste en wildste strandfeest van de wereld.
Bij aankomst eerst wat neon verf ingeslagen en elkaar beschilderd.
Daarna begon het feest! Een brandend springtouw, glijbaan, onder brandend touw door limbo dansen en buckets voor nog geen 5 euro kortom, wat een geweldig feest. En nee, geen van ons heeft iets met het brandend touw gedaan.
Ook hebben we op dit feest 2 mede-backpackers uit Nijmegen ontmoet waar we een leuke avond mee hebben gehad en later zullen wij hen weer ontmoeten op het volgende eiland.

De dag na de Fullmoon party waren wij te brak om ook maar iets te ondernemen, dus hebben wij ons geïnstalleerd bij een lounge op het strand waar de hele dag Bob Marley wordt afgespeeld. Ondertussen genoot Les van een olie massage.

Dinsdag werden wij om 08:30 uur opgehaald bij onze bungalow voor een excursie naar Ang thong national park. Deze excursie hebben wij bij Orion geboekt, echt een aanrader. De hele dag voorzien van eten en drinken, geen onverwachtse kosten en een gekke Nederlandse kapitein.
De tour begon met een snorkel stop, een sterke stroming maar alsnog een mooie ervaring.
De volgende stop was the Blue lagoon waar het boek the beach van Alex Garland op gebaseerd is. Na een erg steile klim kwamen wij uit op twee prachtige viewpoints.
Hierna sloten wij de avond af op een mooie strand wat helaas iets te toeristisch was.

Vandaag gingen wij naar Bottle beach om in de voetsporen van Agnes en Wilfred, die 15 jaar geleden ook daarheen zijn geweest, te treden. Wat een heerlijk rustige en vooral mooie strand is dit.
Waarschijnlijk zullen wij onze reis hier over 6 maanden gaan afsluiten.

Morgen vertrekken wij naar Koh Tao waar wij onze duikbrevetten willen gaan halen.

Super leuk om al jullie reacties te lezen!

Liefs,
Fou&Les

Les: ps. wil iemand van de familie deze website aan mijn vader laten zien. Zijn laptop is stuk waardoor hij niet meer weet hoe hij dit allemaal kan lezen. Bedankt alvast!

• 07 Januari 2015 - 19:40

JayLexEer:

Halloooo levensgenieters.. wat leuk om weer een verhaal van jullie te lezen!!! En hoe cool zeg the full moon party!! En nu al de mooie plekken waar jullie zijn geweest!! What a dream! Hier nederland missen jullie niets hahaha.. dus geniet er lekker van.. kijk uit naar jullie volgende verhaal!!

Be safe and have fun!

XOXOXOX Jays, Lex & Eer

• 07 Januari 2015 - 20:13

Elly Matitawaer:

Als ik het verslag lees.... wordt ik jaloers... Geniet maar lekker van jullie reis... Hier gaat alles goed. Les als je vader bij ons komt kan hij natuurlijk jullie reisverslag leze. Ik geniet ook van jullie reis. Tot het volgende verslag!

• 07 Januari 2015 - 20:22

Lindsey:

wauwwieeee ik ben jaloerrrss!! lekkerr hooor. Er zijn veel Bestenaren in Thailand misschien kom je ze wel tegen. Gniet jullie tweeetjes. liefs uit Broabant de geksteee xx

• 07 Januari 2015 - 20:48

OT:

Ik ben blij dat jullie zo genieten. Mooie foto's ook.
    Have fun & be safe

• 07 Januari 2015 - 22:04

Jalila:

Leuk, leuk! Ik zei toch: niet met vreemden praten en wat doen jullie, meteen aanpappen met die Nijmegenaren...Geniet!
    Wie zijn Agnes en Wilfred?

• 08 Januari 2015 - 13:06

Margot:

Ik zit jullie verslag met een glimlach te lezen haha. Zie het allemaal voor me.
    Geniet er maar lekker van. Ik zal eens kijken of ik Richard zijn laptop weer aan de praat kan krijgen.

• 09 Januari 2015 - 08:46

Agnes:

Lieve les & Fou,
    WIlfred en ik werden helemaal emotioneel van de foto's die jullie stuurden van bottle beach. dank jullie wel we waanden weer samen terug op onze te gekke herinnering. Te gek wat jullie allemaal doen en schrijven. Wat echt lekker is in Thailand zijn de Thaise viskoekjes het heet tod man pla mijn lievelingsvoorgerechtje. En natuurlijk pad Thai maar dat zullen jullie ongetwijfeld al gegeten hebben. Als jullie terug zijn in Nederland en Thailand missen gaan we een keer naar de Thais snackbar birds op de zeedijk in Amsterdam en dan zit je er zo weer.
    Nog een tip als jullie op Raleigh beach zijn geen waardevolle spullen op je kamer achter laten er wordt veel ingebroken daar. je kunt daar wel heel mooi kanoën rond de rotsen in het water en volgens mij is James bond eiland daar ook dichtbij. Ik ga weer aan de slag in onze stormachtige koude kikkerland en geniet echt van jullie verhalen dank jullie wel!

liefs en een dikke knuffel van Arthur, Dewi, Wilfred en Agnes